dinsdag 11 september 2012

Rekenmuizen

Nog niet zo lang geleden heb ik jullie in een blog de Rekenmuizen laten zien die mijn moeder voor mij heeft gemaakt. Het idee kom uit het boek Spelend rekenen - met peuters en kleuters en is geschreven door Doba Som. Het werken met de familie Muizepluis is één van de rekenroutines die uitgelegd wordt in dit boek.



Ik heb al ontzettend enthousiaste reacties gehad op de muizen, onder andere van medestudenten en andere haaksters. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee, mijn mams heeft dus prachtig werk geleverd! Daar ben ik dan ook stiekem wel heel erg trots op! 

Het patroon voor de Rekenmuizen heb ik gevonden op het blog van Jeanet, van Blij dat ik brei. Hierbij geef ik jullie nog even de link naar haar blog en het is direct de link naar het berichtje over de Rekenmuizen. Waarin zij nogmaals het patroon deelt en waar een paar foto's zijn geplaatst van mijn Rekenmuizen. Dus voor wie nieuwsgierig is geworden, kijk dan maar even hier: http://blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/2012/09/rekenmuizen.html

Zodra ik de Rekenmuizen uitgeprobeerd heb in mijn groep kleuters, waar ik net ben begonnen met mijn eindstage, deel ik hier mijn ervaringen wel met jullie! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten