zondag 14 april 2013

In de tuin

Vandaag ben ik de hele dag lekker buiten geweest. Het was niet koud buiten en af en toe deed het zonnetje een poging om door de wolken te breken. Toch heb ik lekker veel gedaan vandaag, het tuintje is helemaal klaar voor het voorjaar.


Zaterdag kocht ik twee fruitboompjes. Een pruimenboompje en ene kersenboompje. Vandaag hebben ze een mooi plekje gekregen in de tuin. Ik ben benieuwd of het wat wordt! 



Ook kocht ik een tray vol viooltjes, omdat ze zo gezellig staan in de rieten mand en in de terra cotta potten. Ik had alleen niet genoeg potgrond meer om de terra cotta potten met te vullen, morgen dus eerste maar even een nieuwe zak halen. 


Ik verwijderde overal in de tuin het oude blad. Her en der kroop er een lieveheersbeestje tevoorschijn. Vriendlief heeft ze even vastgelegd met mijn camera.  


Het gras heeft vriendlief voor de eerste keer dit jaar gemaaid. Het onkruid en het mos is zo goed als tussen de tegels vandaan. Laat de lente nu echt maar komen! 



Ik zaaide de zonnebloemen voor, in een eierdoos. Geen traditionele gele zonnebloemen dit keer, maar rode met de naam 'Evening Sun'. Ze staan nu in de vensterbank van de keuken. 


Tja, en zo loop ik er dan bij op zo'n klusdagje. Vriendlief maakte deze foto, hij was mijn camera aan het uit proberen. Net als de lieveheersbeestjes moest ik er ook aan geloven. 

En nu? Eerst maar eens lekker onder de douche en daarna met de beentjes omhoog op de bank. Misschien nog met een haakwerkje of een boek. Of gewoon lekker met niets, na genieten van deze heerlijke, productieve dag! 


7 opmerkingen:

  1. fruitbomen gaan pas na een jaar of 3 veel bloeien en na ongeveer 5 jaar vruchten geven! dus nog even geduld hebben!
    verder is een kers een moeilijk iets, als je zelf de vruchten wil eten, zal je hem volledig in de netten moeten zetten na de bloei.. want vogels zijn er ook erg dol op!
    heerlijk he, deze eerste echte lentedag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi ik zie een lieveheersbeestje, hier in de tuin vandaag nog weinig van dat al. Her en der zie ik wat plantjes omhoog schieten maar het moet nodig worden aangevuld. Vandaag heeft manlief wel de heg een halve meter smaller gemaakt (dat ziet er niet uit maar ik hoop dat het ook weer goedkomt). Spannend je fruitbomen ! En ik had ook niet verwacht dat je zo een klus- en frutdagje in een net rokje met hoge haken zou doen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof dat iedereen in de tuin bezig is geweest vandaag.. was er ook wel weer voor. Wat een bijzondere zonnebloemen, mooi...

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus jij bent ook al zo lekker in de tuin bezig geweest?! Na zo'n winter is dat altijd een eervol klusje he, al dat dode blad.. en straks weer onkruidjes wieden.. zo hoef je je nooit te vervelen :)
    Ben benieuwd of je fruitboompjes vruchten gaan dragen, zou wel leuk zijn he?

    Fijne week!

    Groetjes
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk he! De tuin weer in kunnen. Helemaal goed, met het zonnetje erbij. Leuke boompjes :D en vrolijke zonnebloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn he, om je tuin weer op orde te maken?
    Volgens mij wordt iedereen blij van een dagje goed weer. En lieveheersbeestjes helpen daarbij toch ook nog een beetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zooo echt een produktief dagje hihihihi
    Helemaal heerlijk meis!!!!

    BeantwoordenVerwijderen