woensdag 14 augustus 2013

Tuin

Terwijl wij lekker vakantie hebben, bloeit de tuin volop. De gladiolen doen het goed, ze staan er prachtig bij! Net als de donkerrode zonnebloemen die ik het voor het eerst dit jaar gezaaid heb. Ze zijn niet erg hoog geworden en hebben veel kleine bloemen. De stokrozen hebben in middels hun beste tijd gehad. Hieronder volgen nog wat tuinfoto's. 

Hommel op bezoek 

Roze stokrozen 

Lichtgele stokrozen 

De foto's van de stokrozen hierboven zijn al een tijde terug gemaakt. toen ze net in bloei stonden. Ik heb geloof ik wel drie tot vier verschillende tinten roze en dit jaar had ik zelf een lichtgele! Er is een lichtroze bij met kleine witte streepjes en een roze die naar het hart toe rood wordt. De stokrozen zijn favoriet bij de hommels. 

Rode petunia 



De zonnebloemen en gladiolen 

Van de week al een keer een middag in de tuin bezig geweest, alvast wat uitgebloeide en dood blad opgeruimd. Voor vanmiddag staat de heg in de voortuin op het programma om gesnoeid te worden. Daar heb ik gelukkig hulp bij van vriendlief. Hij is de beroerdste niet! 


Ik kreeg trouwens afgelopen weekend een prachtige bos rode rozen van hem! Zomaar! De rozen staan te stralen op de vaas, de bloemen zijn echt enorm! 

Ik geniet nog even verder! Van de prachtige bloemen in de tuin en de rozen op de vaas. Ondertussen een beetje haken voor de markt en spullen klaar leggen voor de vakantie. 

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie bloemen, daar moet je haast wel vrolijk van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat alles er prachtig bij meis.
    Wat je zegt "genieten"!!!!!

    Succes op de markt!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. erg mooi allemaal, bloemen houden van mensen zeggen ze toch ook wel eens
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wowwww dat staat er even gezellig bij
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn al die mooie bloemen. Geniet ze nog van deze mooie dag.

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw..... zo erg bedankt voor het delen van je prachtige foto's. Ik heb zitten genieten en je hebt mijn dag helemaal opgefleurd! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Wat heerlijk als je zoveel bloemen in je tuin hebt. Onze rozen deden het ook goed, maar zullen verplaatst moeten worden i.v.m. De verbouwing van de buren. Ik hoop dat ze het overleven....
    Geniet lekker van je vakantie!
    Angélique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's! Bij ons hebben de meeste bloemen hun beste tijd gehad. Gelukkig hebben we nog wat herfstbloeiers staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Wat zijn je zonnebloemen groot!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw!!! Dat is pas ECHT genieten!

    Liefs Henrike

    BeantwoordenVerwijderen