woensdag 18 december 2013

Kerst in huis

Ik kan echt genieten van deze tijd van het jaar. Het hele sfeertje, heerlijk! Daarom deel ik graag even een paar foto's van het kerst-sfeertje bij ons in huis... 

Een foto van de kerstboom, net als vorig jaar wit met een beetje zilver. Wel wat grote ballen eruit gelaten dit keer en daarvoor in de plaats wat meer kleintjes erin gehangen. Reuze gezellig om aan het eind van de middag de lichtjes alvast aan te doen! 


Al zo her en der lopen neuzen naar een leuk uiltje voor in de kerstboom, maar zelf niets kunnen vinden naar mijn zijn. Wat kreeg ik gisteren van mams? Juist! Dit leuke uiltje! Het uiltje past goed bij de rest en heeft een ereplaatsje in de boom gekregen. 


Dit kussen kocht ik gisteren bij de winkel waar ik werk, omdat ik geen leuk uiltje voor in de boom kon vinden. Toen wist ik nog niet dat ik 's avonds zo'n leuk uiltje zou krijgen! Mijn zelfgemaakte kussen moet nu even plaats maken voor dit winterse kussen. 


Als laatst nog even een foto van deken. Opgevouwen lijkt het al heel wat!!! Nog een stuk of vijftien toeren, dan is hij klaar. Alleen 's avonds haakt het zo lastig, wanneer ik een aantal toeren met zwart moet doen. Dat is zo slecht te zien bij lamplicht. 


Nog eventjes, dan hoop ik jullie het eindresultaat te kunnen laten zien! Ondertussen denk ik vast na over een rand... Ik heb nog helemaal geen idee! Dus als één van jullie misschien nog een goede tip heeft of een leuk idee??? Dan hoor ik dat graag! 

18 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, al die gezelligheid in huis, ik geniet er ook van. Lampjes aan, kacheltje snort lekker, heerlijk. Je deken wordt prachtig, al is het inderdaad soms moeilijk met zwart. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè, die Kerst gezelligheid. De lampjes, warmte en gezelligheid. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je deken, de kleurtjes vind ik in ieder geval mooi. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie boom en wat een leuk kussen,fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er op en top gezellig uit meis!!!!!!
    Hele fijne dagen!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig!!! Ik heb t zelfde probleem op n zwarte bank lukt het bijna niet te haken...maar met n wit a4 er onder lukt het me redelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er gezellig uit! Ook je deken vind ik erg mooi worden! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heel gezellig uit!
    Fijne feestdagen!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige boom. Dat worden gezellige weken bij jullie x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er heel gezellig uit! Leuk kussen van de winkel-waar-jij-werkt ;-)
    Ik was ook bezig met iets zwarts, dat wil niet 's avonds op de bank. Dus nu een groen projectje hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gaaf kussen en gave uilen bel...... en je deken zal wel weer een plaatje zijn zo te zien :-)
    mooie boom
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je huis ziet er toppie uit hoor en je deken ook erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes met de laatste loodjes van je deken! Ziet er nu al mooi uit! Ik heb ooit de tip gelezen om een vel wit papier onder je zwarte haksel te leggen. Geen idee of het werkt... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke kerstsfeer en de deken wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele mooie kerstboom. En het uiltje is de blikvanger... Dat deken wordt prachtig!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig Vera en je deken schiet ook lekker op....inderdaad s'avonds met zwart haken is een crime!Mooi kussen en kerstbal overigens,je kussen vind ik echt heel gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige boom!
    En ik heb dé tip voor je voor zwart garen; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10237257/#/80163192 Dit is voor mij echt de aankoop van het jaar :p Ik zie namelijk dat je ook een POANG hebt van de Ikea. Dit lampje kun je makkelijk op de achterkant van de rug vastklemmen en dan schijnt hij over je schouders op je haakwerk. Omdat het led licht is, is het helder van kleur en ideaal bij donkere haakwerkjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel erg mooi allemaal!! Je kussen met uil is echt geweldig en wat lief van je moeder om het uiltje in de boom voor je mee te nemen. Je deken past er weer precies bij in die kleuren ;-) Dapper dat je durft te beginnen aan zo'n groot project, zet hem op bij de laatste toeren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Vera! Wat een mooie boom heb je!! Lijkt wel een beetje of mijn boom, liefde voor zilver en wit... Oh en dat uiltje is echt mooi!! (En dat uilenkussen staat echt gezellig zo, leuk voor de kerst, maar ook voor daarna!).

    En nog bedankt voor je kaartjes en kadootje he...! Ook namens Myrthe, het kaartje met de poes er op... superlief!

    Jij straks ook vakantie!?

    Groetjes van Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen